V souhrnu 60,5 % obyvatel Prahy nesouhlasí se zrušením billboardů, které v Praze navrhuje náměstek primátorky pro územní plánování Matěj Stropnický. Ten se pro svůj záměr inspiroval ve francouzském Grenoblu, které je vůbec prvním evropským městem, které kompletně zakázalo veškerou venkovní reklamu. S takovým absolutním zákazem venkovní reklamy pak v Praze jednoznačně souhlasí pouze 12,2 % dotázaných. Ukázal to exkluzivní průzkum společnosti SANEP, který se zaměřil na to, jak Pražané vnímají venkovní reklamu a billboardové plochy v Praze.
Výsledky průzkumu společnosti SANEP rovněž ukazují, že dle názoru 64,1 % Pražanů by venkovní reklama v Praze měla být pouze regulována tak, aby nebyly plakáty na každém sloupu a volné ploše.
Z výsledků šetření společnosti SANEP rovněž vyplývá, že jako součást komunikace a zdroj informací vnímají billboardy v Praze zejména mladí lidé ve věku 18-30 let. Stejně tak mladým lidem obecně billboardy nejméně vadí a obecně lze říci, že billboardy, ale i celkově venkovní reklamu, vnímají jako nedílnou součást prostředí, v němž žijí.
Jako užitečnou v oblasti kultury vnímá venkovní reklamu 50,7 % Pražanů. Jako navigaci o poloze podniků, obchodů či institucí pak vnímá venkovní reklamu 50,2 % dotázaných obyvatel hl. města Prahy. V obou případech se pak kladně vyjádřili právě zejména lidé ve věku 18-30, pro něž je svět reklam již nedílnou součástí kultury a komunikace. Naopak negativně se v obou uvedených otázkách vyjadřují lidé ve věku 55 a více let, kteří se obecně staví ve všech otázkách venkovní reklamy kriticky a odmítavě.
Na druhou stranu vyloženě odmítavý postoj k venkovní reklamě v Praze má pouze 12,8 % dotázaných, kterým vadí venkovní reklama všude. Tento názor tak poukazuje na skutečnost, že Pražané obecně vnímají venkovní reklamu jako nedílnou součást života v hl. městě. Na druhou stranu je zřejmé, že jsou místa, kde by se Pražané bez venkovní reklamy obešli. V obydlených oblastech totiž vadí billboardy 31,8 % dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel hl. města Prahy. Téměř čtvrtině dotázaných (24,3 %) pak vadí billboardy na domech-fasádách domů.
Téměř čtvrtina Pražanů (23,2 %) vnímá jako největší problém, že je v Praze moc venkovní reklamy, která je všude. Tato reakce se týká zejména plakátů na sloupech a všech volných místech. Vyloženě nelegální billboardy a potažmo černou venkovní reklamu jako takovou vnímá jako největší problém 14,3 % dotázaných. Digitální obrazovky a digitální billboardy pak vnímá jako největší problém 19,1 % dotázaných.
Pro jasnou regulaci a definování reklamních zón se vyjádřilo 39,7 % dotázaných. Se zákazem reklamních plachet na fasádách domů se vyjádřilo 14,4 % Pražanů.
Pro absolutní zákaz venkovní reklamy v Praze se vyslovilo pouze 11,6 % dotázaných.
Venkovní reklama patří dle názoru 49,6 % dotázaných do obchodních zón. Zcela jedno je to pak 13,5 % dotázaných. Skutečnost, že největším problémem pro obyvatele Prahy je zejména nelegální venkovní reklama v podobě plakátů vylepených na všech volných plochách, dokresluje názor v souhrnu 81 % dotázaných, kteří sdílí názor, že Praha je venkovní reklamou zahlcena.
Naopak potvrzení skutečnosti, že veřejnost vnímá billboardy, jako již nedílnou součást západní kultury, dokresluje zjištění, že v souhrnu 50,9 % dotázaných nevnímají schválené billboardové plochy umístěné podél pozemních komunikací jako zásadní bezpečnostní riziko pro řidiče.
Exkluzivní internetový průzkum společnosti SANEP byl proveden ve dnech 3. – 6. 2. 2015 na vybrané skupině 1.598 dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek obyvatel hl. města Prahy ve věku 18-70 let. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu více jak 220 tisíc registrovaných uživatelů 17.541 dotázaných. Reprezentativní vzorek byl vybrán metodou kvótního výběru a odpovídá sociodemografickému rozložení obyvatel ČR dle údajů Českého statistického úřadu. Statistická chyba u uvedené skupiny obyvatel se pohybuje v rozmezí +-2,5 %. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou.