Přes 70 tisíc obyvatel třetí městské části (ke kterým v dohlednu přibude dalších třicet tisíc) nyní mohou být zaskočeni informací, že současná koalice ve vedení magistrátu či magistrátem zřízený Institut plánování a rozvoje, možná nepřeje. „Vyrojily se zprávy a úvahy, že by snad metro D mohlo místo na Žižkov končit na Náměstí republiky a z něj vést dál třeba na Letnou. Přitom s metrem na Žižkově se počítá minimálně od osmdesátých let a je i v platném územním plánu,“ uvedl místostarosta Prahy 3 a pražský opoziční zastupitel Alexander Bellu (ODS). Nyní dokonce vzniká petice, protože právě vyhlídka budoucího propojení na systém metra byla jedním z důvodů, proč si mnozí lidé právě na Žižkově pořídili bydlení či o jeho pořízení uvažují. Stejně tak je vedení metra zásadní pro investice soukromého sektoru i celkový rozvoj Žižkova.
Obslouží tramvaje další deseti tisíce obyvatel?
Praha 3 totiž má již dnes extrémní dopravní problémy a po vzniku zástavby vedle Nákladového nádraží se ještě prohloubí. V plánech byly stanice metra Prokopovo náměstí, Basilejské náměstí/Ohrada, Chmelnice, Jarov, Harfa (nádraží Libeň). „Za důležité považujeme zdůraznit, že netrváme na původním vedení trasy metra D. Jeho vedením na Žižkov skrze náměstí Republiky, ať už úvratí přes stanici Hlavní nádraží nebo „obloukem“ přes Karlín, by cestující ze Žižkova získali pohodlnou možnost přestupu na linku B, což bychom uvítali,“ stojí v petici. Tu můžete podepsat na www.petice24.com/metrodnazizkov, přímý odkaz na petici snadno najdete i na www.NasePraha.cz. Praha 3 proti vyloučení Žižkova a následně Libně či Vysočan z plánovaného vedení metra protestuje. Lokality se špatným spojením časem chátrají, investoři se jim vyhýbají a kolabuje zde infrastruktura, kultura i běžný život, lidé se stěhují pryč.
Uvažovalo se i o možné lince E, která by byla okružní přes Prahu a tím propojující čtyři trasy metra, ale i nejoptimističtější odhady mluvily o horizontu roku 2100.