Jak to bude s MHD?
Dočasná změna trasy a zastávek pro linky číslo 133, 135, 175, 207, 908 a 909
Z důvodu demolice v ulici Prvního pluku v rámci rekonstrukce Negrelliho viaduktu dochází od čtvrtka 15. února 2018 (od zahájení denního provozu) do neděle 18. února 2018 (do ukončení denního provozu) k dočasné změně trasy a zastávek pro autobusové linky číslo 133, 135, 175, 207, 908 a 909.
Na přelom března a dubna je naplánována další akce – snesení ocelového mostu přes ulici Křižíkovu. Po dokončení prací na přemístění odjezdových stání začnou také hlavní stavební práce v prostoru Autobusového nádraží Florenc (ANF).
Most přes ulici Prvního pluku pochází z roku 1936, spodní stavba je původní z roku 1872. Ocelová konstrukce prošla částečně rekonstrukcí v roce 1996, kdy se zpevnila pod pravou kolejí. Současný most již nevyhovuje z hlediska technických i provozních parametrů, stejně tak nevyhovující je i hlučnost provozu vlaků po něm. Nová ocelová nosná konstrukce ponese jednu kolej, půjde o příhradový most s dolní mostovkou a parabolickým horním pásem.
Jak se uvádí ve zprávě Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) most se bude snášet jeřábem do prostoru parkoviště ANF, kde se rozřeže na menší celky. Pak se připraví základy nového mostu. Souběžně s těmito pracemi by měla probíhat výroba nové ocelové konstrukce. Zatím ale není stanoven ani přibližný termín, kdy dojde k samotné montáži nového mostu.
Během loňského roku se pracovalo především na odstranění různých vestaveb a přístaveb, snesení kolejového svršku a trakčního vedení. Provádělo se očištění konstrukce pro podrobnou diagnostiku viaduktu a zároveň se podchytily základy pomocí sloupů tryskové injektáže. Jednotlivé pilíře se také zpevnily. Po těchto nezbytných krocích se odtěžil zásypový materiál nad i mezi klenbami.
„Postupně se zahájí práce na samotné sanaci jednotlivých kleneb, které spočívají v lokálních výměnách degradovaných zdících prvků, při velkém rozsahu poškození dojde k přezdění celé klenby se snahou využití co největšího objemu původního materiálu. Po samotných opravách jednotlivých kleneb se provede nové odvodnění meziklenbového prostoru a hydroizolace kopírující tvar kleneb. Prostor mezi klenbami se vyplní mezerovitým betonem a na nově vzniklou rovinu se položí nová železobetonová roznášecí deska, která ponese další konstrukce,“ doplňuje náměstek ředitele Stavební správy západ Ondřej Göpfert.