Tramvaje na Václaváku
Ty si pamatuje leckdo z nás. Snad díky záběrů z okupace sovětskými, polskými, maďarskými, bulharskými tanky a za odborné podpory východoněmeckých specialistů. A kdo si nepamatuje ani ze záběrů na tramvaje, tak pak dlouho možná zde na jejich opuštěné koleje. Dole na Můstku jezdily z Příkopů na Národní, což už dnes není, zůstalo jen křížení Vodičkovou. A nahoře u Muzea třeba směr Bulhar nebo na Vinohradskou, po tom už není taky ani památky.
Tramvaje na Straroměstském náměstí
Ty si pamatuje opravdu už jen málokdo. Dostávaly se sem třeba Celetnou nebo Pařížskou. V poodstatě tramvaje, kam se podíváš. Ano, na orloj se jezdívalo dívat se tramvají.
Tramvaje Pařížská
Na přelomu padesátých a šedesátých let, to byla žijící třída - nikoli plná cizinců s mobily ani předražených obchodů, ale normální místo k životu. Archivní snímek vzniku uržitě ne dříve než v roce 1953, protože v dáli je už vidět stojící Stalinova socha na Letné.
Tramvaje na Ohradě
Autor těchto řádek si pamatuje přesně tuto stanici, když jezdily tramvaje Husitskou nahoru přes Ohradu na Spojovací. Žádné propojení doleva na Krejcárek neexistovalo. Tam jezdil trolejbus. Na Ohradě byla zastávka pod ní, v zimě tam babka stojící na nažhavených cihlách prodávala pražené kaštan za korunu. Bylo to docela show, protože na Ohradě se nacházela také jediná celopražská výjezdovka sanitek, taakže tu bylo docela rušno...
Tramvaje Karlův most
Tak tohle už většina lidí opravdu nezná. Křižík vyvinul speciální vedení a přesto se po druhé dvětové válce zjistilo, že tramvaje jsou na nejvzácnější pražský most přece jen hodně. V roce 1965 zde proto byl ukončen jejich provoz.
snímky pocházejí z různým starých archivních materiálů