Naše Praha 3 - Český domov
  • Naše Praha (celá Praha)
  • Naše Praha Centrum (Praha 1, Praha 2)
  • Naše Praha 4 (Praha 4, Praha 11, Praha 12)
  • Naše Praha 5 (Praha 5, Praha 13, Praha 16)
  • Naše Praha 6 (Praha 6, Praha 17)
  • Naše Praha 7 (Praha 7)
  • Naše Praha 8 (Praha 8)
  • Naše Praha 9 (Praha 9, Praha 14, Praha 18, Praha 19, Praha 20, Praha 21)
  • Naše Praha 10 (Praha 10, Praha 15, Praha 22)
  • Zprávy
    • Sport
    • Servis
    • Rozhovory
    • Kultura / Volný čas
    • Příspěvky čtenářů
    • Příspěvky čtenářů
    • PR články
    • Zprávy
  • Kalendář akcí
  • Mapa
  • Infoservis
  • Řádková inzerce
  • Zprávy
  • Kalendář akcí
temp° 8°C

přihlášení registrace
Pondělí 1. Březnasvátek má Bedřich
Rubriky
  • Zprávy
  • Sport
  • Servis
  • Rozhovory
  • Kultura / Volný čas
  • Příspěvky čtenářů
  • Příspěvky čtenářů
  • PR články

Dopravní teror v Praze. Ekomagistrát nepřiměřeně utahuje šrouby!

Potřebujete kvůli práci či rodině auto? Co říkáte na věčné kolony? Co na povinný průjezd Prahou, magistrát městský okruh nestaví a vymýšlí nové ideje místo schválené trasy? Co na návrh mýta a totální chaos kolem něj? Co říkáte na magistrát, který i přes nesouhlasy radnic prosazuje omezení a různá zúžení a preferuje raději cyklostezky na okrajích Prahy, než aby prioritně investoval do nezbytné dopravní infrastruktury? Co říkáte na - dá se říci až – výhrůžky, že „vaše současné auto s výfukem je vaše poslední?“

A možná bude hůř...
A možná bude hůř... - foto: Oskar Kuptik

Jan Bělohubý

Trend magistrátních zákazů zesiluje. Řídí se ne realitou natož kompromisem, ale ideologií světa bez automobilů - auto je synonymum vesmírného zla! To lze komentovat jen takto: A bude p mnoho hůř! Na druhou stranu Praha má prostě to, co si její občané zvolili. Řada našich čtenářů (a Naše Praha rozšiřuje co 14 dnů téměř půl milionu výtisků) se už nyní chytá za vlasy a s prozřením tvrdí, že tuhle partičku partají už na magistrát nikdy nezvolí. Není divu – ani jedna z vládnoucích stran (zopakujme si je jejich názvy - Piráti, Praha sobě a Spojené síly pro Prahu -TOP 09, STAN a KDU-ČSL) neměla v programu „zpomalíme Prahu“, nikdo nehlásal „zakážeme nebo zhoršíme řidičům vjezd sem a sem“, či „uzavřeme Pražanům 90 % ulic města“, protože neexistuje možnost za jeden poplatek zaparkovat jinde než ve své městské části.

Město úpí pod dopravními restrikcemi a zákazy a nespokojenost Pražanů bobtná jak kaše z Hrnečku, vař! Zvláště když se vyhazují desítky milionů za různé studie všeho možného (především cyklostezek, variantních a dříve zamítnutých tras okruhu) a nemáme nové parkovací domy ani záchytná parkoviště, není hotový městský okruh, o obchvatu nemluvě, ulice i chodníky jsou plné děr, zhoršila se čistota ve městě, a jak vidíte nejen z bulvárního tisku, zvýšila se také i kriminalita.

Síla při „velkovýrobě“ BUS pruhů

Vraťme se ale k dopravě. Mnoho Pražanů využívá hromadnou dopravu, což je jistě chvályhodné, a již v minulosti byly proto zavedeny speciální pruhy pro autobusy. Někde pomohou, ale ne všude. Třeba i přes protesty Prahy 6 chce magistrát ještě víc ucpat Patočkovu. Rozhodli se totiž, že jednu z tepen do Blanky zúží. Místostarosta Prahy 6 Jakub Stárek (ODS) říká: „Dělá si z nás magistrát blázny? Patočkova je jednou z nejvytíženějších komunikací v hlavním městě. Jakékoliv zúžení této čtyřproudovky se podepíše na dalším čekání v už teď nesnesitelných kolonách. A tento nesmysl právě realizuje Magistrát HLMP instalací city bloků, balisetů a dopravního značení, které dva pruhy svádí do jednoho. I laikovi je jasné, že to povede k dalšímu zahuštění dopravy, hlavně na Ořechovce, která je už nyní nadměrně zatížená. I přes všechny výzvy, vyhlášení dopravní nouze a odpor celého zastupitelstva naší městské části činí pan pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) něco, co opět přinese zhoršení průjezdnosti městem. Opětovně tedy vyzývám město: začněte s dostavbou vnitřního a vnějšího okruhu, řešte situaci koncepčně a vždy v součinnosti s dotčenou městskou částí! Jak je vidět, pane radní, Prahu 6 neznáte, problémy místních rezidentů vás pravděpodobně nezajímají, a přesto se proti vůli místních rozhodujete dopravní situaci takovým způsobem ovlivnit k horšímu. Veřejně proti tomuto záměru protestuji, je vidět, že vás naši občané nezajímají! Jestli vás to zvedlo ze židle tak jako mě, tak pište přímo panu Scheinherrovi na Adam.Scheinherr@praha.eu a dejte mu vědět, že toto řešení je naprosto přes čáru!“ (konec citace).

S vyhrazenými pruhy pro BUSy, které magistrát tlačí, je to mnohde stejné. V Praze 10 se koaliční ODS také ohradila proti dalším omezením pro řidiče. „Návrh na uzavření jednoho z pruhů na Bohdalecké směrem od Slavie jenom pro autobusy musel vymyslet někdo, kdo tam v posledních 10 letech nikdy nejel. Za Prahu 10 jsme se na dopravní komisi (je v ní i většina opozice) všichni shodli: na základě jednomyslně odsouhlaseného stanoviska naše komise nepodporuje zavedení vyhrazených pruhů na Bohdalecké a Bělocerkevské ulici,“ popsal trefně situaci místostarosta s gescí dopravy Filip Humplík (ODS). Ve Vršovicích by měl pruh přibýt v Bělocerkevské ve směru do Ruské. Mezi hrozící návrhy patří i Bělohorská (P6) mezi Tomanovou a Říčanovou dokonce v obou směrech, a mnoho dalších. V Praze je již asi 38 kilometrů (!) pruhů pro autobusy a přes 190 křižovatek, kde mají spoje MHD přednost. A mnohde se malují pruhy pro chodce i cyklisty, po kterých skoro nikdo nejezdí.


Mýto a okruh: Slušná ostuda pro TOP 09 a STAN

  • Českému rozhlasu oznámil z rozpočtu placený nový šéf komise pro udržitelnou energii a klima Martin Bursík, že „nově teď bude bojovat“, aby z Prahy mizela auta se spalovacím motorem. „Pokud má teď Pražan automobil se spalovacím motorem, tak by měl být jeho poslední,“ řekl politik a bývalý ministr životníhoprostředí Martin Bursík (LES), loni ve volbách nezvolený a dosazený pražskou TOP 09/STAN, přesto ve významné funkci ovlivňující i dopravu.
  • „Pokud vjíždím do centra ve špičce, měl bych platit více. Pokud mimo špičku, měl bych platit méně. Mám-li vozidlo, které je bezemisní, tedy třeba elektromobil, nezaplatím nic. Mám-li vysokoemisní, zaplatím hodně," řekl náměstek primátora Petr Hlubuček (STAN v koalici s TOP 09 a lidovci). (Pozn. redakce: elektromobil rozhodně není bezemisní, protože výroba elektřiny je jen z 10 % obnovitelná ale ze 45 %z uhlí a tím velmi neekologická, uhlí dojde u nás až za desítky let).
  • „Chtěl bych uklidnit všechny Pražany, že zavedení mýta za vjezd do Prahy není na pořadu dne. Respektuji názor náměstka Petra Hlubučka, TOP 09 ale po celou dobu jasně říká, že dokud řidiči nebudou mít možnost objet Prahu po okruhu, není možné zavádět mýto ani žádná jiná podobná opatření. Nadále platí, že co nejrychlejší dokončení vnitřního i vnějšího okruhu je pro nás prioritou,“ uvedl Jiří Pospíšil, předseda TOP 09 a jejich pražský volební lídr, což naznačuje, že levá ruka neví, co dělá pravá.
  • „Tolik asi k pokusu zavést mýto: Je až zarážející, že výběr mýta navrhuje stejný člověk, který na druhé straně hlasuje proti stávajícímu trasování severní části pražského okruhu (úseky 518 a 519). Pro ty co neví, dodám, že náměstek Hlubuček je v rámci nového trendu magistrátní (ne)kumulace funkcí zároveň starostou dotčené městské části Praha-Lysolaje. Diskutovat o střetu zájmů v tomto případě je asi zbytečné... Koaliční politici s takovým návrhem měli přijít už před volbami. Tehdy ani jeden z politických subjektů o regulaci v souvislosti s klimatickými změnami nehovořil. Neviděl jsem pana Hlubučka (TOP 09/STAN pozn. redakce), že by pracoval na dostavbě okruhů. Dokud nebude dohoda o tom, kdy započne jejich stavba, je tato regulace bezpředmětná,“ dodává opoziční zastupitel na magistrátu a místostarosta Prahy 6 Tomáš Portlík (ODS).
  • „Nepředpokládám, že bychom mohli zavést mýto před dokončením například klíčového úseku 511 Pražského okruhu (pozn. red.: úsek, který spojuje D1 a D11). Řidiči musí mít šanci Prahu objet. Je také důležité provést potřebné legislativní změny, abychom mohli výnosy z mýtného systému skutečně reinvestovat v čistější dopravě v Praze,” vysvětlil korektně kompetentní pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě), který jak se zdá o aktivitách mimoresortního náměstka za TOP/STAN vůbec nevěděl.
  • „Zavedení mýta není v tomto volebním období určitě na stole. Konkrétní plán prezentovaný náměstkem pro životní prostředí a bezpečnost Hlubučkem (STAN) nebyl koaličně projednán,” férově potvrdil podivné fígle primátor Zdeněk Hřib (Piráti).
     
  • Volební heslo: „Zpomalíme Prahu!“

Koalice vládnoucí magistrátu řidičům vzkazuje: „Už se budete i na magistrále jen ploužit!“ Ze 70 zpomalit na 50 km/h na ní magistrát nařídil nově a bez upozornění. „Sledujeme dopravní chaos a absolutní rezignaci na jakoukoliv koordinaci. Očekával bych, že pokud město řídí odborníci, jak o sobě Piráti s oblibou tvrdí, bude se situace postupně lepšit, realita je ale bohužel přesně opačná,“ říká opoziční zastupitel Radomír Nepil (ANO 2011).

Na Modřanské snížili rychlost. Značka povolující 70 km/h už zmizela i z úseku od ulice Na Floře až po křižovatku s Čs. exilu na Modřanské v Praze 4. Ve směru z centra se 70kou ještě smí až od ulice U Čokoládoven. Na 50 km/h klesla rychlost v Liberecké ulici ve směru jízdy do ulice v Holešovičkách a najdeme další a další případy. Žel o změně rychlosti často neinformuje dopravní značení, byť to šoféry nezbavuje odpovědnosti. „V těchto místech probíhá namátkové měření rychlosti,“ upozornila mluvčí policejního prezídia Eva Kropáčová.

„Současný chaos v dopravě, nelogické snižování rychlosti na magistrále motivované pouze skrytým výběrem pokut a snahy o zavedení mýtného na nedokončeném městském okruhu mezi taková opatření rozhodně nepatří. Praha potřebuje dobrou správu a ne Pirátské experimenty,“ uvedla opoziční pražská zastupitelka a 1. místopředsedkyně strany Alexandra Udženija (ODS).

„Neznám řidiče, co by jel dobrovolně po magistrále, pokud existuje i jiná varianta. Dokud nemáme dostavěné okruhy kolem Prahy a kolem centra, měl by magistrát průjezdnost centra zlepšovat, ne snižovat maximální rychlost. To se za mě moc nepovedlo,“ uvedl opoziční pražský zastupitel a poslanec Patrik Nacher (ANO 2011).

 

Poslat článek emailem

Váš email:

Email příjemce:

Vzkaz pro příjemce:

Opište kód z obrázku: kodzobrazku

Tweet
  • Galerie
  • Video
  • Komentáře
  • Mapa
  • Poslat emailem
  • Vytisknout
  • Sdílet článek

Podobné články

Nehoda tramvaje s chodce. Ilustrační foto DPP

Loni téměř o 50 % ubylo srážek tramvají s chodci

Vydáno 8.1.2021

Praha - Poprvé za uplynulých 15 let ani jedna nehoda chodec-tramvaj neskončila smrtí. Navíc v téměř všech sledovaných ukazatelích srážek tramvají s chodci došlo loni v Praze k výraznému meziročnímu zlepšení. Dopravní podnik Praha (DPP) za loňský rok eviduje celkem 47 případů, což je pokles bezmála o 50 %.

Václava Neckáře letos potěšila reedice jeho slavného alba Planetárium.

Václav Neckář: Na Vánoce nezůstávejte sami!

Vydáno 17.12.2020

Dlouholetá ikona naší populární hudby Václav Neckář (77) má z letošního roku rozporuplné dojmy. Na jedné straně zrušené koncerty a příliš mnoho volného času, na druhé straně jej potěšila reedice jeho úspěšného alba Planetárium. Nejen o tom jsme si povídali v jeho útulném branickém domě, kde nám společnost dělal i Václav Neckář mladší.

Vagóny se samy rozjely a poškodily auto i drážní domek

A zase ty vlaky: Vykolejení vagónů u Prahy a zranění

Vydáno 14.8.2020

Záchranáři, hasiči i policisté vyjížděli v pátek ráno do Mstětic na Praze-východ. Na trati mezi Prahou a Lysou nad Labem vykolejil nákladní vlak, respektive vagóny, které se samy rozjely a smetly sobní auto.

AKTUALIZOVÁNO
20.9.2019 11:00
POČET SDÍLENÍ
krát
  • Vydáno:20.9.2019 11:00
  • Autor:Jan Bělohubý
  • Rubrika:Zprávy
  • Lokalita:Naše Praha 3
Jan Bělohubý
1GALERIE
 VIDEO
0KOMENTÁŘE
 MAPA
Své novinky představí Ducati, Yamaha, Kawasaki, Harley-Davidson, Husqvarna a spousta dalších

Na motorky tradičně do Holešovic

Už za pár dnů v Praze vypuknou velké oslavy. Na výstavišti v pražských Holešovicích se bude od čtvrtka 5. do neděle 8. března opět konat tradiční veletrh Motocykl a s ním i největší česká soutěžní výstava motocyklových staveb a přestaveb Bohemian Custom Bike. Mezinárodní veletrh motocyklů, čtyřkolek a příslušenství se letos koná už po devatenácté! BCB letos vstupuje do druhé desetiletky svého života a bude to opět jediná národní custom show pořádaná v zimních měsících v České republice!

Na veletrhu se představí přední světové značky v nejrůznějších oborech

Nenechte si ujít jarní trendy v oblasti kosmetiky, líčení, kadeřnictví a nehtového designu

Druhý dubnový víkend by si měli v kalendáři tučně označit všichni milovníci krásy i moderního životního stylu, vyznavači kvalitní kosmetiky, zajímavého líčení a kadeřnického umění. Na Výstavišti Praha Holešovice se totiž v termínu od 10. do 11. dubna uskuteční mezinárodní veletrh INTERBEAUTY PRAGUE 2015, který je nejvýznamnější akcí svého druhu v České republice.

Celkový počet lůžek je nyní 211, pokojů je 57 jednolůžkových, 78 dvoulůžkových a 4 apartmány. Restaurace má nově 90 míst, atrium 28 míst a kavárna 60 míst, včetně 20 míst na venkovní terase

Historický hotel v Poděbradech je po rekonstrukci

Hotel Libenský je hlavním lázeňským domem společnosti Lázně Poděbrady, a.s.. Objekt, který leží ve středu lázeňské kolonády, patří díky své poloze a komplexnosti nabízených služeb k nejvyhledávanějším hotelům v Poděbradech. Cílem letošní rekonstrukce bylo jednak zvýšení komfortu ubytovaných a návštěvníků hotelu a dále celkové technické zhodnocení objektu.

Akce v CČM

Zapomeňte na stres a užijte si předvánoční období v Centru Černý Most

Jsou Vánoce vaším nejoblíbenějším obdobím roku, anebo je kvůli stresu, jenž jim v dnešní době často předchází, vnímáte spíše s rezervou a obavami? V obou případech nabízí perfektní řešení Centrum Černý Most. Pro letošek totiž připravilo program ve znamení adventních tradic, stejně jako služeb ušitých na míru všem, kteří si přejí zvládnout přípravy na zimní svátky především v klidu a maximálním pohodlí.

Metodu Bailine si oblíbila i zpěvačka Bára Basiková

Shazování kabátů se blíží: pochlubte se na jaře skvělou postavou. Díky unikátní metodě jí získáte za pár týdnů

Úbytek centimetrů, zpevnění pokožky a odstranění celulitidy – to vše dokáže v poměrně krátké době metoda Bailine, kterou si oblíbila například zpěvačka Bára Basiková nebo modelka Nikola Buranská. Metoda je vhodná pro ženy i muže každého věku, pro ženy po porodu, pro sportovce ale i pro lidi, kteří posilovnu viděli jen zvenku.

  • Pošli námět na článek
  • Pošli video
  • Pošli fotogalerii
  • Vložit akci

Naše Praha 3

  • Kalendář akcí
  • Infoservis
NPC - 02/2021

Archiv tištěného vydání

  • NPC - 02/2021
  • NPC - 01/2021
  • NPC - 23/2020
  • NPC - 22/2020
  • archiv       

Regionální redakce

  • Praha - centrum
  • Praha 3
  • Praha 4
  • Praha 5
  • Praha 6
  • Praha 7
  • Praha 8
  • Praha 9
  • Praha 10
  • O nás
  • Kontakty
  • Zprávy
Český domov.cz
  GoPay.cz