Zjednosměrnění Husovy ulice „vynalezl“ odvolaný radní pro dopravu David Skála (Praha 1 Sobě). Byla to jen část dalších opatření. Uzavřen je také vjezdu z Ostrovní do Spálené ulice a další vytváření překážek mělo pokračovat. Znemožnění průjezdu kritizovala část rezidentů, ale také řidiči integrovaného záchranného systému. „Jestli se má něco podobného odehrávat, musí to být řádně projednáno s občany, v dopravní komisi, ale i se sousedními městskými částmi,“ uvedl starosta Petr Hejma (za My co tady žijem – STAN) . Průjezd měl eliminovat řidiče, kteří si zkracovali cestu centrem přes Husovu ulici. Nocméně se výrazně dotklo rezidentů v místě. „Moc chytré my to nepřipadá, když jedu domů (bydlím pár mětrů od Marinskéjho náměstí) musím přeskákat ucpané nábřeží, takže i emise z našeho auta jsou mnohem vyšší, než když bychom plynule jeli dvě tři minuty vnitřní cestou,“ uvedla již dříve rezidentka Eva V. „Ubyla i parkovací místa, takže po příjezdu ani není kde zaparkovat a ti naivkové si myslí, že všichni, co tu parkují, mají zaplaceno. Zcela evidentně nemají a nikdo s tím nic nedělá.“
Nynější nové vedení Prahy 1 ale podporuje omezení tranzitu, nicméně ne násilnou cestou. Brutální experiment, kdy magistrát nechal kvůli opravám krátkodobě uzavřít Smetanovo nábřeží i Karmelitskou zahltil téměř celou Prahu a ve své podstatě přispěl i ke zvýšení exhalací, které unikaly z popojíždějících aut. Zklidnění dopravy v centru mohou napomoci okruhy, ale i další opatření.