Budou moci vstoupit i do virtuální reality, kde budou přítomni živému provedení jedné písně ve čtyřech různých etapách vývoje kapely. Výstava, která propojí hudbu kapely s výtvarnou tvorbou spojenou především se zpěvákem a kapelníkem skupiny Milanem Caisem, začne 30. Listopadu. Základní myšlenkou celé expozice, která potrvá až do března příštího roku, je podle něj nahlížení minulosti optikou současnosti. Autorem většiny je právě Cais. Každému z devíti alb, které skupina vydala v letech 1988 až 2018, je věnován samostatný prostor. Atmosféru etap tvorby skupiny výstavě dodávají dobové materiály - fotografie, obaly alb či záznamy z koncertů - i pečlivě provedené rekonstrukce prostor a prostředí, ve kterých hudebníci tvořili. "Chtěli jsme dát lidem možnost zažít si na vlastní kůži stísněný prostor naší první zkušebny, a tak jsme zrekonstruovali prostor suterénu na Hanspaulce se všemi detaily podle dobových fotek," uvedl Cais. Své místo v expozici zaujme i série takzvaných pokoncertních autoportrétů baskytaristy a spoluzakladatele Tata Bojs Mardoši, kterou započal v roce 1999. Od té doby vzniklo více než 500 snímků kapely s diváky. "Zpočátku jen občas cvaknutý snímek je dnes již nevyhnutelný rituál závěru snad všech našich koncertů. Na fotkách málokdy vypadáme vyloženě dobře; jsme zpocení, unavení, flekatí a pitvoříme se, ale je tam to hlavní - emoce a atmosféra," říká Mardoša. (běl)